Türkiye Elektrik İletim AŞ verilerine göre, temmuz ayında elektrik üretim-tüketim dengesi yatay seyretti. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla elektrik üretimi %2,1 artarak 34 milyon 846 bin 211 megavatsaat, tüketim ise %1,4 artarak 34 milyon 584 bin 917 megavatsaat seviyesine yükseldi. Tüketimdeki artışta, sıcak hava koşullarına bağlı olarak artan soğutma ihtiyacı ve klima kullanımının etkili olduğu…
Türkiye Elektrik İletim AŞ verilerine göre, temmuz ayında elektrik üretim-tüketim dengesi yatay seyretti. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla elektrik üretimi %2,1 artarak 34 milyon 846 bin 211 megavatsaat, tüketim ise %1,4 artarak 34 milyon 584 bin 917 megavatsaat seviyesine yükseldi. Tüketimdeki artışta, sıcak hava koşullarına bağlı olarak artan soğutma ihtiyacı ve klima kullanımının etkili olduğu belirtildi.
Temmuz ayında üretimde, hidroelektrik ve rüzgar santrallerinin payının azalmasına karşın, doğal gaz ve güneş enerjisi üretiminin arttığı görüldü. Doğal gaz üretimi 8 milyon 684 bin 648 megavatsaat ile en yüksek seviyeye ulaşırken, ithal kömür ve hidroelektrik santralleri de önemli paylara sahip oldu. Güneş enerjisi ve rüzgar santralleri de önemli birer enerji kaynağı olarak yer aldı.
Boru Hatları ile Petrol Taşıma AŞ verilerine göre, temmuzda şebekeye verilen gaz miktarı geçen yıla göre %13,6 artarak 4 milyar 143 milyon 816 bin metreküpe yükseldi. Bu artışta, hidroelektrik ve rüzgar santrallerindeki üretim düşüşünün etkisiyle doğal gaz talebinin artması etkili oldu. Sakarya Gaz Sahası’ndan çıkarılan yerli gazın da talep artışını desteklediği belirtiliyor.
Yorum Yap